Test: „Orlando“ bez kompromisa
17. 04. 2012. u 12:11
Reporteri „Novosti“ proverili još jedan „Ševroletov“ adut, model „LTZ“: Dopadljiv, moderan, porodičan. Za bezbednost dobio pet zvezdica
„Orlando“ se diči sa svojih sedam sedišta i čak 16 različitih kombinacija za sedenje, a preklapanjem sedišta dobija se obilje prostora kojeg se ne bi postidelo ni neko kombi vozilo! S obzirom na to da je namenjen porodici, svakako je stav „Ševroleta“ da se posebno posveti pažnja bezbednosti putnika, za svaku pohvalu. Da se u tome naumu i uspelo dokazuje i svih pet zvezdica na sve strožim EURO NCAP kreš testovima.
Pri tome u „Ševroletu“ su svesni činjenice da cena određuje savremeno automobilsko tržište, pa su i tu načinili veliki pomak. Moguće je kupiti, sasvim dobro opremljen model „orlanda“ sa benzinskim motorom 1,8 LS, sa 141 ks za 14.249 evra! Na testu „Novosti“ bio je model 1,8 LTZ, dakle vozilo sa istim, benzinskim agregatom, i nešto luksuzinijim paketom opreme čija je cena, i dalje veoma konkurentnih, 17.939 evra!

Kada je reč o bezbednosti, „ševrolet“ se ponovo poziva na maksimu sa početka priče - da nema kompromisa! Tu su prednji, bočni i krovni vazdušni jastuci (u standardnoj opremi), a „orlando“ ima ojačan „bezbednosni kavez“, koji sadrži sistem za apsorpciju velike energije, kako bi se umanjio efekat bilo kakvog udara i sačuvali putnici. Sistem kontrole elektronske stabilnosti obezbeđuje kontrolu vuče radi sprečavanja klizanja, automatski aktivirajući korektivno kočenje na odgovarajućim točkovima kako bi se brže povratila kontrola.
Parkiranje je takođe malo bezbednije - LT i LTZ modeli nude inteligentan sistem za pomoć pri parkiranju kako bi se zaštitila spoljašnjost vozila od bespotrebnog oštećenja. Deca su zbrinuta uz pomoć dva zadnja ISOFIDž sistema za dečja sedišta, takođe u okviru standardne opreme.
„Orlando“ je dostupan u liniji atraktivnih nijansi, od „Smokey Grey“ do „Velvet red“ nijanse. Aluminijumski točkovi su standardni deo LT i LTZ nivoa opreme.

Benzinac na našem testu je iz zapremine od 1.796 kubika isporučivao 141 „konjsku snagu“, sa obrtnim momentom od 176 nm. Petostepeni manuelni menjač je lak za upotrebu, precizan. Na našem testu „orlando“ je trošio nešto više od fabrički deklarisanog proseka od 7,3 litra na 100 pređenih kilometara, ali ni „izmerenih“ 7,9 litara za ovaku vrstu automobila nije previše. Pri tome motor evro 5 standarda, emituje 172 grama CO2 po pređenom kilometru.
ČINJENICE
Mere
* Dužina 4.652 mm
* Širina 1.836 mm
* Visina 1.633 mm
* Masa 1.528 mm
* Rezervoar 64 l
Info
* Snaga 141 ks
* Obrtni moment 176 nm
* Od 0 do 100 km/č 11,6 sek.
* Maks. brzina 185 km/č
* CO2 172 g/km